Showing posts with label Syawal. Show all posts
Showing posts with label Syawal. Show all posts

Wednesday, 7 September 2011

Rumah Terbuka vs Puasa Enam

Korang dah start puasa enam? Congrats to those who has completed today, 7 Syawal. Esok boleh raya uols! First batch of puasa 6! Memang tabik spring! Meaning that dorang ni start puasa 6 raya kedua haritu. Bagi aku itu memerlukan kecekalan dan ketahanan mental tahap tertinggi. Sebabnya waktu tu most of us sedang menghayati menu menu raya dgn penuh nikmat. Kitorang kat kampung layan nasi beriani! =)


To those yang dah halfway thru or just started, I wish all of you all the best, be strong, jangan terpedaya dengan rumah-rumah terbuka mahupun kenduri-kenduri kahwin. Don't be like me yang terpedaya dengan Nasir Lemak Paru kt belakang officeku (mmg terbaek I tell u!). That was the first thing I'm looking forward on my first working day after raya leave. Tapi sedih, paru abis, masa tu dan dan perasaan menyesal x puasa datang.. Ecehhh. Lunch plak jgn cakapla, dah siap ada list mana nak lunch... Hishhh. Itu semuanya nafsu. No matter what, I will try my best to do puasa enam, boleh cover puasa ganti sekali. Actually it's better for us to puasa 6 berturut-turut, tapi to me lebih baik puasa even x berturut-turut. At least we do it.


By the way, kita still boleh pi wedding even though we are fasting. It's good to celebrate and witness their happiness. Haritu dengar Prof. Izi Hj Yahya kt hotfm.


And to those yang banyak jemputan rumah terbuka we can still plan ahead bila nak puasa. When there's a will, there's a way!










Menu berbuka puasa or rumah terbuka nih? ;P


Selamat berpuasa dan selamat menjamu selera di rumah terbuka!


Xoxo,
Fuzzy




- Posted using BlogPress from my iPad

Monday, 5 September 2011

Duit raya

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 ........... 100, 110,....... 140, 141, 142


Me (aunty Lang @ alang): Aliff buat apa tu?
Aliff: Kira duit rayaaaa.


Me: Aliff nak beli PSP kan.
Aliff: taklah, nak beli Ipad2 macam alang.


Me: woooooo. Dah xnak PSP.
Aliff: berapa harga Ipad2 alang?


Me: dua ribu lebih...
Aliff: ................... (speechless)


Hahahaha. it's sokayy aliff, u still have three more weekends to go!






Duit raya Aliff






Ammar nak beli iPhone ^__^


Hahaha, aku pun blom kasi depa duit raya sebab depa raya kat kedah kampung my SIL.


Xoxo,
Fuzzy


- Posted using BlogPress from my iPad

Sunday, 4 September 2011

Mabuk jemm

Haha. Due to hectic traffic on the way to Kuala Terengganu, me and the sisters sudah terkena mabuk cambojemm (camwhore, boring, jammed)!. Syndrome ini tidak terlalu merbahaya dan memudaratkan pengguna jalan raya yg lain.












































Selamba CAMBOJEMM!


Fuzzy






- Posted using BlogPress from my iPad









Salam Aidilfitri

6th Syawal. Bertambah 6kg?! Hope not! Hehehe.. Salam Aidilfitri to all! Semuanya masih bergaya walaupun cuaca sangat panas masa 1st raya haritu.


This year like tahun-tahun sebelumnya, kitorg raya in Terengganu. No fighting or take turn policy as both of my parents are from kampung next to each other. :D










- Posted using BlogPress from my iPad
















"Anggun si dara jelita, berselendang dan ber'baya,
Sepadan dgn pemuda tampan dan segak orangnya,
Di pagi hari mulia kunjungi sanak saudara,
Yang tua tidak dilupa ampun dan maaf dipinta"


Tulus ikhlas,
Fuzzy
Location:Terengganu